background image
De ziekte van die genezenen was een onreine vloed; zij waren er
van uitgeteerd, machteloos, lam en stijf, als had een geraaktheid
hen neergeveld. De 8 andere waren deels aan één zijde lam. De
bedden waren 2 draagbomen met poten en een dwarshout; in het
midden was een mat gespannen. Zij rolden het hele toestel samen
en droegen het op hun schouders, gelijk een paar stangen weg; het
was aangrijpend die mensen al zingend zo door het volk te zien
trekken.
bespotting en meer soortgelijks zijn haar niet bespaard gebleven, als was zij
de staatsgevaarlijkste aller mensen.
Dezelfde redenen waren het voorwendsel om ook Christus ter dood te
brengen, en ze zouden het in onze tijd nog zijn, omdat Hij zonde zonde
noemt, de valse vrede der mensen verstoort en hen met straffen
bedreigt. Gelijk velen nu niet kunnen buigen voor de Paus, de onmiddellijke
plaatsbekleder van Christus, dan zouden bij een wederkomst, zij ook niet
kunnen buigen voor Hemzelf.
Trouwens wie luistert er, wanneer Hij zijn Moeder in zijn plaats naar de
aarde stuurt? Welke mensen houden er rekening met de zo voorname
openbaringen van K., waarin Christus zich zo duidelijk een 2e maal aan ons
openbaart?
***
Behartigenswaard is het volgende woord van Pater Mattheo:
“De stortvloed van laster, hoon en belediging die over Jezus gedurende zijn
lijdensuren heenspoelde, is bijna onbeduidend, vergeleken met de vloed die
nu sedert 20 eeuwen het heilig verblijf van Jezus in de Eucharistie
overstelpt. Verraad, heiligschennis, afvalligheid, zo onmetelijk in onze
tijd, en haat bezoedelen zijn aanbiddelijk aanschijn en doorboren zijn
Hart.
En de massa verraders van heden geniet het verantwoordelijk voorrecht te
weten wat ze doet en Degene te kennen die zij mishandelt.
En gelooft me vrij: de euveldaden van de hedendaagse Sanhedrins
overtreffen in boosheid en haat al wat mijn godvruchtige lezers zich kunnen
indenken.” (De Liefdekoning, blz. 273).
Fascikel 16
989